Sancțiune pentru încălcarea RGPD pentru Vodafone Romania SA - Ancora Protect
Modul în care s-ar putea schimba GDPR în 2020
26 februarie 2020
Amendă de 5000 euro pentru TAROM SA
31 iulie 2020
Modul în care s-ar putea schimba GDPR în 2020
26 februarie 2020
Amendă de 5000 euro pentru TAROM SA
31 iulie 2020

Sancțiune pentru încălcarea RGPD pentru Vodafone Romania SA

În data de 11.02.2020, Autoritatea Națională de Supraveghere a finalizat o investigație la operatorul Vodafone România SA și a constatat că acesta a încălcat  principiile de prelucrare a datelor personale stabilite prin prevederile art. 5 alin. (1) lit. d) și f) coroborate cu art. 5 alin. (2) din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

Operatorul Vodafone România SA a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 14308,8 lei, echivalentul a 3.000 euro.

Sancțiunea a fost aplicată operatorului întrucât a prelucrat greșit date personale ale unei persoane fizice în scopul soluționării reclamației acesteia, ceea ce a determinat ulterior  transmiterea răspunsului operatorului către o adresă de e-mail eronată, nefiind adoptate suficiente măsuri suficiente de securitate împotriva prelucrării ilegale a datelor personale ale persoanei respective, cu încălcarea principiilor de prelucrare prevăzute de art. 5 alin. (1) lit. d) și f) coroborat cu art. 5 alin. (2) din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

Totodată, operatorului Vodafone România SA i s-a aplicat și o măsură corectivă, în temeiul prevederilor art. 58 alin. (2) lit. d) din Regulamentul General privind Protecția Datelor.

Astfel, operatorul a fost obligat să asigure conformitatea cu Regulamentul General privind Protecția Datelor a operațiunilor de colectare și prelucrare ulterioară a datelor personale, prin implementarea unor metode eficiente de respectare a exactității datelor, inclusiv în cazul colectării datelor, precum adresa de poștă electronică. În acest sens, s-a dispus punerea în practică a unor măsuri adecvate și eficiente de securitate din punct de vedere tehnic și organizatoric, inclusiv prin instruirea regulată a persoanelor ce prelucrează date sub autoritatea operatorului, în termen de 30 zile de la data comunicării procesului-verbal de sancționare.

În acest context, reliefăm prevederile art. 5 alin. (1) din Regulament General privind Protecția Datelor,  care prevăd că ”datele cu caracter personal sunt:

d) exacte şi, în cazul în care este necesar, să fie actualizate; trebuie să se ia toate măsurile necesare pentru a se asigura că datele cu caracter personal care sunt inexacte, având în vedere scopurile pentru care sunt prelucrate, sunt şterse sau rectificate fără întârziere (“exactitate”);

f) prelucrate într-un mod care asigură securitatea adecvată a datelor cu caracter personal, inclusiv protecţia împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale şi împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice sau organizatorice corespunzătoare (“integritate şi confidenţialitate”).”

De asemenea, art. 5 alin. (2) din Regulament prevede că ”Operatorul este responsabil de respectarea alineatului (1) şi poate demonstra această respectare (“responsabilitate”)”.

Sursa articol: https://www.dataprotection.ro/?page=sanctiune_vodafone_februarie_2020&lang=ro